Pages

Friday, May 3, 2013

MENGUNDI: first time (excited ;-P )

Assalamualaikum.. InshaAllah 5.5.13 ni first time aku dpt mengundi..perkara yg aku dh lame tunggu..hihi..mmg la kan sbb everytime result election nk umum aku mmg tunggu smpai habis..sbb perasaan bersemangat tu sgt tinggi la sejak kecik lg(perlu ke sejak kecik?).. mengundi ni bkn bnde sukar..sbb biasenye kite dh ade pilihan kite sejak dlu lg..sbb jangka masa 5 tahun bkn sekejap..semua dh boleh menilai pimpinan dlu..skrg masanya kite buat pilihan..cume 1 jela..mungkin ramai x setuju..aku juz rase FB merupakan senjata golongan yang x bertanggungjwb..yg aku nmpk rakyat malaysia yg dikatakan nk bijak memilih menggunakan medium FB utk mengata mengutuk dan sebagainya..cara luahan yg semakin nmpk bodoh di mata aku la..aku pon ade gak post psl ape yg aku rase..yup..lame2 rase x perlu sbb rakyat malaysia bijak..bijak menaip..bijak bercakap..berfikir aku x pasti lg.. semakin hampir hari election semakin galak semua post/share post yg menunjukkan pembangkang adalah di pihak yg benar dan selama ini ditindas..tp korg msti tau kan aku ni pilih sape..yup..demokrasi..x ksah la pilih sape..cume bile melayu menindas melayu..agak memalukan..aku bkn racist..tp aku xnk melayu hilang..hak kita org melayu hilang..aku x kate kerajaan dlu benar dan x wat slh..cume aku syukur..selama aku hidup xde masalah pon kerajaan dlu mentadbir negeri aku..so aku happy je..syukur..alhmdulillah..maka..pada aku..korang pon pikir la..x perlu ubah bile korg rase ok..if ulama' jd isu korang..BN xde ulama' ke?maaf..bkn nk kate aku pndai..tp kdg2 korang sokong sbb name2 yg korang state tu..mampukah mereka mentadbir negara..sbb negeri dibawah pimpinan mereka pon aku x mampu stay lama..yela..maybe aku dh biase suasana negeri sendiri.. malaysia kan demokrasi..x perlu gaduh2 ye kawan2 ku..marilah kita berdoa kite buat pilihan yang tepat..yg membawa negara ke arah negara maju dan gaya hidup islam yang dihidupkan tanpa halangan.. maaf if ade yang marah..sy bkn racist..tp sy syg agama dan bangsa sy..terutamanya negeri sy, JOHOR.

0 org nk cakap jugak:

Post a Comment