Pages

Sunday, February 28, 2010

JB-Muar-JB….very happy…=)

on 13th Feb…my cousin..abg sanul get married..

jd kami berkonvoi 6 kereta ke Muar…sgt gembira…

yeayyy….(perluke???sgt perlu..haha)..kami semua bertolak pkul 11 pagi..huhu..Chinese New Year kan…jalan sgt jam..tp xpe..demi menyatukan abg sanul dan hawa…kitorg sanggup ‘makan’ jam yg ada..dlm kul 3 ptg baru sampai…selepas mengharungi pelbagai peristiwa kelakar bersama..kitorg singgah berehat di rumah saudara kitorg kat Tmn Sri Temenggong…oleh kerana tiada sorg pon among kitorg yg tau jln kat muar..kitorg gunakan service kwn aina yg b’asal dari muar utk guide jln..huhu…best2..even sesat2 pon ade..tetap enjoy…=)

muar tol

makin dekat ke destinasi..yeayyyy!!! apsal aku yg excited???

hahaha..sgt tidak phm(cehh..wat x phm lak)..

lg beberapa jam je cousin ku akan bergelar suami…wahhhh

seterusnya..kitorg terus bergerak ke Masjid Sultan Ibrahim, Muar…sgt indah masjid ni…tepi sungai tau…i get more excited bile memijakkan kaki di perkarangan masjid…rase mcm aku lak yg nk nikah..haha…apsal ni???owh…sbb gonna meet him kat sini..nervous la konon..kat tempat suci ni…debarnye..

k.dh2..cut!!!back to abg sanul’s story…huhu..

masjid muar 

source: google

we all sume sampai masjid waktu asar..so..berjemaah ramai2..best2..sume my fam join n him too..wink wink…happynye…indah sgt perasaan mase tu..1st time dia jumpe fam aku yg lain2..b4 this dia jmpe ngn abg sanul n Hawa je mase raye lpas..now..ngn cousin2 n makcik2 n pakcik2…wahhh..sgt maju ke depan..mula2 segan tp cousin2 aku pandai wat dia rasa selesa..tq my cousinsss..huhu..ok2..cukup!!!!

DSCN4210 

with aina kat depan masjid..

DSCN4241

ijab kabul…=)

nikah time: tok imam yg akan menikahkan abg sanul sgt lmbt…huwaa..dhla kitorg sgt letih..muka masing2 dh mcm ape je..huhu..tp maintain comel sbb nk amek gmbr..

dari asar smpi dah nk masuk maghrib barulah upacara ijab kabul selesai..alhamdulillah..dgn skali lafaz je abg sanul dh bergelar suami…best2..aku sgt happy sbb pasni leh kuar jln2 ngn dia..huhu..mama n abah berborak ngn dia kat tepi masjid..aku still lagi melayan afif(anak cousin aku)..konon2 tunjuk ciri2 keibuan la tu…haha…dh agak2 ckup menunjuk..aku pegi la kat dia..ceh..abah pon bersuara.. “ pegi beli makanan utk abah jap..beli kuey teow goreng ea..” eh..bukannye jap lagi pgi umah Hawa ke (pengantin perempuan..kan makan2 kat sne tros..pastu..mama signal suruh pg jela..dia kate abah bg chance..haha..baru ku sedar..apa da…lampi sgt ni..haha..

jadi..kami memanfaatkan masa yg ade dgn tros beredar dari masjid..bru je pg..abah call ckp xyah beli kuey teow..huhu..jd we both trus ke Wetex Parade..indah nye mall ni bile bersama dia..hahaha…we both nk beli hadiah utk pengantin…so..masuk la The Store..

Source: Google

Wetex_Parade-Muar

jalan2 kat mall ni..cari hadiah pengantin..

sgt sonok sbb ni 1st time aku beli hadiah utk org kawen..huhu..

best2..

selepas hampir sejam berpeleseran…hihi..we decided to buy 'bedsheet brand Akemi’..sbb tgh sale..70% less..best2..tp nk memilih patternnya la yg lame..dia agak cerewet sbb dia kate bedsheet ni penting dlm idup suami isteri so kene pilih btol2..ape kaitannya aku pon x pasti..hahaha.. dia kate ni hal org tua..dia dh tua ke?????jeng3..=P

P2140275

ni la present utk abg sanul n hawa..

from both of US… best2..

then..kitorg kuar dari mall ni n aku ingt kitorg nk blik dh ke umah Hawa..rupe2nye dia nk carik jalan ke rumah saudara aku yg kitorg sume tumpang bermalam..huhu..aku tau name tmn n no rumah je..jln nk pg aku x tau..jadi..die bersusah payah suruh aku ingt jalan..eh..aku la yg susah akhirnya nk perah otak jln mane yg aku lalu td..haha..nasib baek memory aku agak bgos..(alhamdulillah) jd aku ingt la sket2..dia plak ada masalah drive malam2 sbb silau lampu wat mata dia saket…cian my syg..so..aku pon kne la bg direction je..sbb xnk tmbh beban kat dia..huhu..after setengah jam kitorg pusing2 kat Tmn Sri Temenggong tu barulah aku jmpe umahnya..lega teramat sgt…pastu dia tros anta aku blik umah Hawa sbb mlmnya ada Majlis Berinai…jd terpaksa berpisah sementara waktu..huhu..esok jumpe lagi syg..=P

malam berinai meriah sbb family aku sgt havoc…rase mcm nk pecah umah Hawa dek kerana gelak tawa kitorg..ish2..nsib baik my syg x nmpk aku gelak mcm ne..hahaha..mlm tu kitorg dihidangkan dgn mee bandung..best2…suke2..ceh..ni ayat semangat nk jd org muar..hahaha…

esok pagi..aku bgn awal…kul 7 pagi..awal la dari org laen sbb sume org tdo lg..aku pg2 lagi dh iron baju utk pg majlis bersanding tengah hari nnt..siap mandi n dh bersiap lawa2..lawa ke???haha..aunty aku tanye la nk kemane..aku sengih2..haha..biasela..nk g melepas rindu..hah???tak2..kuar jap..jap????jap ke masalahnye???haha..xpela..asalkan mama n abah restu aku kuar ngn dia kan..restu???haha..

so..dia amek aku kat umah sedara aku tu…kitorg pg tmpat futsal yg sepatotnya dia main pagi tu..tp disebabkan kehadiran aku ni..dia pon terpaksa tarik diri main futsal..cian dia..pd kwn2 dia..sory ye bro…i pinjam dia jap..hihi..

then..dia pon tnya nk ke mane..aku ckp aku ikot je…dlm hati “melaka la..melaka la…” haha..n dia leh baca dari mata aku kot..jd kami ke melaka..masa yg diperuntukkan ialah smpai pkul 1 ptg..ni dah kul 9pg…kejapnye..xpela..asalkan pg ngn dia…huhu…gatal!

muar n melaka x jauh pon..kul 10 kitorg dh smpai…1st destination..kitorg pg Menara Taming Sari..even aku dh naek pon..aku tetap excited mcm x pnah naek..hahaha…sbb this time naek ngn dia kan..jakun la konon..haha..moment kat menara taming sari tu indah sgt…romantik je rase..haha..romantik la sgt..sgt tipu…haha..

DSCN4280

tiket naek Menara Taming Sari..

RM 10 sorg ye..huhu..yg x best tiket 1 je utk 2 org..lokek tol..huhu..jd msti la aku yg simpan..xkan nk kerat 2 lak kan..=p

P2140259

pose kat dlm menara taming sari…

then..jlan2 kat MP n Dataran Pahlawan…sje2..biar pon aku sbnrnye dh bosan ngn melaka..sbb dh puas jln mase CCEM dlu..huhu..tp rase melaka best sgt tibe2..haha…xperlu tnya kenape ye…=P

dh tgh hari..kitorg tunggu lunch hour baru masok McD..haha..murah sket..then aku beli Spicy Chicken McDeluxe..dia pon same..sebok je tiru..=p..tgh mkn2 mak dia call..huhu..tnya mana kad jemputan abg sanul yg aku pos aritu…huhu..alamak..mak dia nk pg..kitorg kat melaka lg…mcm mne ni..tp dia kate x sure lg pg ke x…so..kitorg msih bertenang menikmati mknn..huhu..

pastu..kitorg blik muar n aku salin baju…n odw ni la aku bg bday present dia..mama n abah pon ade bg dia hadiah tp aku lupe nk amek gmbr sebgai bukti..haha….

DSCN4258

present..what’s inside???secreto de amour…haha…

huhu..sampai je umah Hawa..dia call mak n mak kate mak baru je blik..tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! aku sgt sedih..ni semua sbb aku degil xnk blik awal..aku nk jumpe mak n abah…(eh..makcik n pakcik..over lak..haha) watever pon perkara ni membuat aku sgt2 terkilan..nk nanges rase..sbb diorg ingt aku ada kat majlis n diorg cari aku mse diorg sampai…=( aku berdosa…..ampunkan izen ye mak abah………

hmm..ok..xnk sedih2..aku blik jb ptg tu jugak..sedih berpisah ngn dia wat sementara waktu sekali lg…xpela..asalkan dekat dihati…insyaAllah…=)

ok..so..JB’s turn plak..

sgt best..seperti biasa pelamin dihias indah n vogue..haha…warna tema utk semua sedara mara: CHOCOLATE…aku mcm biase jd pemberi goodie bag kat tetamu..jawatan ni aku pgg sejak kecik smpi skrg…layak sgt kot..hahaha..tp kali ni aku kne wat 2 keje..jd goodie bag girl n babysitter..huhu..bestnya jage baby..pakaikan baju apip..suapkan jaja..tidokan iqa…semua ni anak my cousins..best2..sampai ade org ingt aku ni mak bdak2 tu..xpasal2 la plak kan…hihi…

everything went well even ade satu peristiwa yg x disangke2..xpela..xleh nk share kat sni..

well..ni antara saat2 indah yg dpt disnapped..huhu..

edited8

with apip sayang…=)

edited9 mama n me with the pengantin..=)

edited21

 cousinssss…..

edited13

all aunties and my mama pon ade….

huhu..sekian cite abg sanul kawen..pasni sape lak la yg kawen..kite tungguuuu……

0 org nk cakap jugak:

Post a Comment